E-learning nie wystarczy

150x110

Marcin Fijoł, trener biznesu i prezes poznańskiej spółki Training Support, mówi: „Szkolenia oparte wyłącznie na tradycyjnych metodach bywają nieskuteczne i tracą na atrakcyjności. W związku z tym trenerzy często wykorzystują dostępne na rynku moduły e-learningowe czy tworzą e-testy do realizacji w trakcie szkolenia. Jak się jednak okazuje, te narzędzia niekoniecznie motywują odpowiednio kursantów, często nie wpływają nawet na atrakcyjność i przyswajalność prezentowanego materiału dydaktycznego, ani nie spełniają wszystkich oczekiwań Trenerów.”

Szkoleniowcy coraz częściej wzbogacają projekty szkoleniowe rozwiązaniami bazującymi na nowoczesnej technologii. Wynika to ze wzrostu oczekiwań rynku co do efektywności inwestycji w kapitał ludzki organizacji, a ponadto sami szkoleniowcy dążą do wyróżnienia się na rynku. Marcin Fijoł, trener biznesu i prezes poznańskiej spółki Training Support, mówi: „Szkolenia oparte wyłącznie na tradycyjnych metodach bywają nieskuteczne i tracą na atrakcyjności. W związku z tym trenerzy często wykorzystują dostępne na rynku moduły e-learningowe czy tworzą e-testy do realizacji w trakcie szkolenia. Jak się jednak okazuje, te narzędzia niekoniecznie motywują odpowiednio kursantów, często nie wpływają nawet na atrakcyjność i przyswajalność prezentowanego materiału dydaktycznego, ani nie spełniają wszystkich oczekiwań Trenerów.”
Uczestnicy szkoleń chcą mieć kontakt i możliwość interakcji ze szkoleniowcem oraz materiałami szkoleniowymi, inaczej szkolenia ich nudzą, przez co cały proces jest nieefektywny. „Proszę sobie wyobrazić młodego człowieka na szkoleniu, który przyzwyczajony do stałego dostępu do swojego smartfona, nagle musi siedzieć 2 dni na tradycyjnym szkoleniu stacjonarnym. Przecież zamiast skupić się na szkoleniu, będzie myślał tylko o tym, żeby stamtąd wyjść i zalogować się do sieci. Do młodego pokolenia bardziej dociera to, co przeczyta na ekranie swojego laptopa czy smartfona.”
Również trenerzy doceniają blended-learning, ponieważ nauczając w tej metodzie mają możliwość dostosowania materiału dydaktycznego do potrzeb każdego kursanta. Indywidualne podejście do klientów przekłada się natomiast na efektywność szkoleń.
Kolejną z potrzeb szkoleniowców jest możliwość otrzymywania automatycznie generowanych raportów ewaluacyjnych, stanowiących często jedyne źródło informacji, czy szkolenie zaspokoiło oczekiwania uczestników. Marcin Fijoł wierzy, że produkt, jaki tworzy jego spółka, dokładnie wpisuje się w potrzeby rynku w tym zakresie: „Dopiero wchodzimy na rynek z platformą Training Support, ale po pierwszych reakcjach mogę powiedzieć, że perspektywy dla nas, jak i całego rynku blended learning są korzystne. Reakcje na produkt przedstawicieli branży HR oraz samych szkoleniowców, jakie miały miejsce chociażby podczas ostatnich konferencji branżowych „Rozwiązania HR” oraz „Modern Employer” mówią same za siebie. Widać, że rynek czeka na tego typu innowacyjne rozwiązania”.